|
| Auteur |
Bericht |
rakie Die Hard

|
Geplaatst: Vr Dec 05, 2008 1:23 pm Onderwerp: Alien Survey-poll |
|
|
Moest ik een poll kunnen maken op dit forum zou ik het gedaan hebben, maar zo ver rijkt mijn html kennis niet. Okay mijn vraag. Niemand zit hier op het forum zonder reden denk ik al was het maar uit fascinatie voor het onderwerp. Wat ik mij afvraag is wie er allemaal koude rillingen over zijn/haar ruggegraat krijgt bij het zien van een afbeelding of een foto van een (fake) alien, of in een bepaalde film etc. Ik heb het echt over een schrikreactie en de neiging om het beeld vlug te verwijderen of de ogen te sluiten. Nu ik heb dat probleem dus maar niet bij alle foto's of beelden. Bepaalde karaktertrekken blijken belangrijk te zijn om die schrikreactie op te wekken. Het sterkst heb ik het zelfs bij schetsen of tekeningen naar getuigenissen van mensen. Dus wie op het forum kampt met hetzelfde probleem en is dat een algemeen verschijnsel bij mensen? Om een voorbeeld te geven hieronder. Foto1 doet me niets...
Tekening 2 deed bijna mijn haar uitvallen toen ik ze zag en klapte het boek waarin het stond meteen dicht laat staan het terug durven open te doen op dezelfde pagina. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
rakie Die Hard

|
Geplaatst: Vr Dec 05, 2008 1:25 pm Onderwerp: |
|
|
foto 1 :
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
rakie Die Hard

|
Geplaatst: Vr Dec 05, 2008 1:26 pm Onderwerp: |
|
|
tekening betty/barney hill getuigenis:
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
LordDragon Die Hard

Geregistreerd op: 21 Nov 2008 Berichten: 141 Woonplaats: oost-vlaanderen
|
Geplaatst: Vr Dec 05, 2008 2:06 pm Onderwerp: |
|
|
Wat mij al veel is opgevallen is dat de greys het uiterlijk hebben dat sterk gelijkt op een insect. Nu ga je misschien lachen, maar ik ken veel mensen die spinnen vies vinden, en die bv doodsbang zijn van libellen. In strikte zin gezien zijn insecten dan ook een beetje aliens tegenover ons. Ze hebben geen inwendig skelet, en hun kopjes zijn dikwijls meer sf dan de meeste afbeeldingen van aliens die je vind.
Ik vraag me dus af of er geen onderbewuste angst tegenover insecten en andere vreemde vormen is ingebouwd in de mens.
ter illustratie
Wist je dat libellen een snelheid halen die percentueel gezien hun grote gelijkstaat aan 2000- 3000km per u?
Nog een opvallende overeenkomst tussen insecten en aliens in de fims dan is het feit dat ze kunnen tranformeren in een cocon. Vele eigenschappen van de aliens uit de films en sereis worden afgeleid van insecten. Denk aan de Wraith, de Alien van giger, de madam uit species enzoverder.
Er zijn ook zoogdieren met een flink alien gehalte. Zoals de makaki
http://image63.webshots.com/163/2/55/90/469725590epxUIC_fs.jpg
(de img link werkt hier om een of andere reden niet)
Om maar te zwijgen over de halicunante vormen en lichtgevende wezens van de diepzee, zoals de cuttlefish bv
en ken je deze, de bidsprinkhaankreeft?
nog een afsluitertje
welcome to alien planet earth
MVG, LD. _________________ Fear is the mindkiller. ( http://www.atlantis2012.eu/ ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
rakie Die Hard

|
Geplaatst: Vr Dec 05, 2008 2:26 pm Onderwerp: |
|
|
Nou als bioloog zijnde zie ik enkel lieve diertjes . Ik kan ook best schrikken van een spin maar dat heeft niet echt iets te maken met mijn angst voor sommige alien afbeeldingen. Ik weet best wat je bedoelt met het collectief oerbrein dat angst opwekt voor bepaalde dieren. Zo ken ik mensen uit midden-amerika die een heilige angst hebben voor kikkers terwijl in de westerse wereld arachnafobia vrij courant is. Maar het gaat hem dus hier over extraterrafobia . |
|
| Terug naar boven |
|
 |
LordDragon Die Hard

|
Geplaatst: Vr Dec 05, 2008 4:05 pm Onderwerp: |
|
|
Als je biologie enkel voor de aarde reserveert zijn het "Aliens". Als je het op kosmisch niveau bekijkt zijn het broeders en zusters. In de tijd van de kolonialisatie zagen de superieure blanken de zwarten en de indianen ook als een soort aliens. Laat ons dat niet nog een keer overdoen.
Als je al schrik heb van die alien kopkes hierboven wat vind je dan van de, naar mijn mening zalige alien forms in de fims, zoals bv de alien van giger of the predator?
MVG, LD. _________________ Fear is the mindkiller. ( http://www.atlantis2012.eu/ ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
rakie Die Hard

|
Geplaatst: Vr Dec 05, 2008 4:23 pm Onderwerp: |
|
|
| Nou dat gaat te ver leiden als we het over universele biologie gaan hebben. Het begint al met de vraag of DNA (de basis van leven op aarde) universeel is en dat lijkt me niet zo evident. Bv watermoleculen die zich vormen ok, das 1 zuurstof element en 2 elementen waterstof die een binding aangaan onder bepaalde omstandigheden, maar biologisch leven das andere koek. En zo verder. Ik heb daar ergens een topic over gepost dacht ik over universeel leven. Afijn om terug te komen op de tekening van Betty en Barney Hill die me de stuipen op het lijf jaagt keer na keer, die Alien van Giger of de Predator enzo doen me niets en heb ik ook nooit problemen mee gehad zelfs als kind niet. Ik was zelfs grote fan van de "Alien" films toen ze in de zalen verschenen. Misschien wil ik hier eerder insinueren dat ik al met "echte aliens" te maken gehad heb tijdens mijn jonge kinderjaren en dat bepaalde tekeningen verdrongen herinneringen ophalen. Ik zeg niet dat dat de enige verklaring is, maar daarom stelde ik de vraag hier op het forum of er een verband zou zijn tussen "ervaringen van de derde soort" en de schrikreacties dus die bepaalde foto's/tekeningen opwerpen of eerder toeval wat wil zeggen dat gelijk wie zich ongemakkelijk gaat voelen of schrikken bij specifieke foto's/figuren. Ik heb het dus over een lichte schok die langs je ruggegraat gaat met de gekende koude rilling. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
LordDragon Die Hard

|
Geplaatst: Vr Dec 05, 2008 7:06 pm Onderwerp: |
|
|
Goed hoor Raki, ik had niet direkt begrepen dat het over jouw angst ging, ik dacht at het meer universeel gezien kon worden;
even tussendoor, ken je het schilderij de schreeuw van Edward Munch?
Om de een of andere reden vind ik dat die tweede alien tekening erg lijkt op het personage op die schilderij.
|
| Terug naar boven |
|
 |
rakie Die Hard

|
Geplaatst: Zo Dec 07, 2008 8:29 pm Onderwerp: |
|
|
| Ja er is wat gelijkenis. Blijft me een mysterie waarom die tekening van Betty en Barney Hill zo een effect op mij heeft... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Zert41 Newbie

|
Geplaatst: Ma Dec 08, 2008 10:16 pm Onderwerp: |
|
|
| Mmm, misschien omdat hij er zo kwaad uitziet? Die eerste is onverschillig. De tweede bezit echter lelijke trekken, zoals de uit elkaar staande tanden en een soort varkenssnuit. Maar het zijn vooral de ogen. Dat gecombineerd met dat het een alien is, en dus elk moment voor jou raam zou kunnen verschijnen (als de getuigenis waar zou zijn) maakt je waarschijnlijk bang. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|