|
| Auteur |
Bericht |
awreijersenvanbuuren Die Hard

|
Geplaatst: Di Sep 16, 2008 4:55 pm Onderwerp: Soesterberg 1985; UFO of vliegtuig? |
|
|
+/- 1985: UFO of 'geluidsloos' vliegtuig -> Soesterberg
Tijdens de 'Koude Oorlog' sprak ik niet over bepaalde zaken die met militaire aangelegenheden te maken hadden. Nu kan het gedeeltelijk wel.
Ik woon in Utrecht onder een van de vliegroutes van het voormalige militaire vliegveld Soesterberg. Daardoor heb ik honderden militaire vliegtuigen gezien en gehoord. Juist in de buurt waar ik woon werden meestal van de landende vliegtuigen de landingsgestellen uitgeklapt. Jaren lang was ik geabonneerd op het tijdschrift 'Herkenning' van defensie.
Tevens heb ik abonnamenten op onder andere een sterrenkundig tijdschrift en op een over ruimtevaart. Verder beschik ik over een telescoop.
Rond 1985 stond ik achter in de tuin naar de sterren te kijken en soms gebruik ik daarbij een verrekijker. Plotseling kwam er een onbekend object aanvliegen en het was zo'n 30 meter horizontaal en zo'n 50 meter vertikaal bij mij vandaan toen ik het voor het eerst zag, het vloog langzaam en ik heb het zo'n 10 seconden lang kunnen bekijken. Het object vloog duidelijk in de richting van de vliegbases Soesterberg.
Bijzonderheden van het object:
Het object was driehoekig met zijden van ± 4 meter lang.
Geen motoren.
Geen uitlaten.
Geen vleugelkleppen.
Geen cockpit.
Geen rookspoor.
Geen knipperlichten.
Geen licht veroorzaakt door lampen.
Geen licht veroorzaakt door motoren.
Geen weerkaatsing van het stadslicht op het object.
De kleur van het object leek veel op de kleur van de stealthbommenwerper die tijdens de Kosovo-oorlog boven Servie is neergehaald.
Wat ook opmerkelijk was was dat het object niet met de voorkant iets omhoog vloog zoals vliegtuigen doen als ze zweven.
Ik heb nog geluisterd om te horen of het object alsnog geluid zou produceren als het met behulp van motoren hoogte zou houden en dit was niet het geval.
In die tijd zijn er incidenten geweest met UFO's bij de vliegbases Soesterberg, of dit object met die incidenten te maken heeft gehad weet ik niet. Het kan ook een onbekend soort vliegtuig zijn geweest met anti-geluid waar in die tijd melding van werd gemaakt in de media die melden dat er blijkbaar zulke vliegtuigen waren.
--
Bert ( A W RvB )
bert@rjrsnvbrn.nl
www.rjrsnvbrn.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Guruburu Die Hard

|
Geplaatst: Di Sep 16, 2008 7:58 pm Onderwerp: Re: +/- 1985: UFO of 'geluidsloos' vliegtuig -> Soesterbe |
|
|
| awreijersenvanbuuren schreef: | +/- 1985: UFO of 'geluidsloos' vliegtuig -> Soesterberg
Tijdens de 'Koude Oorlog' sprak ik niet over bepaalde zaken die met militaire aangelegenheden te maken hadden. Nu kan het gedeeltelijk wel.
--
Bert ( A W RvB )
bert@rjrsnvbrn.nl
www.rjrsnvbrn.nl |
Dat is een interessante melding, Bert. Maar wat deed jou nu besluiten om nu, ruim 15 jaar na de Koude Oorlog, melding over dit incident maken ?
GB |
|
| Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Di Sep 16, 2008 8:56 pm Onderwerp: Re: +/- 1985: UFO of 'geluidsloos' vliegtuig -> Soesterbe |
|
|
| Guruburu schreef: | | awreijersenvanbuuren schreef: | +/- 1985: UFO of 'geluidsloos' vliegtuig -> Soesterberg
--
Bert ( A W RvB )
bert@rjrsnvbrn.nl
www.rjrsnvbrn.nl |
Dat is een interessante melding, Bert. Maar wat deed jou nu besluiten om nu, ruim 15 jaar na de Koude Oorlog, melding over dit incident maken ?
GB |
Het voorval was ik totaal vergeten en nu herinnerde ik het me ineens weer, daarom leek het mij verstandig om het te melden voordat ik het weer vergeet.
Zoiets doet mij niet zoveel! Als ik maar weet wat of het is dan probeer ik ermee te leven. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Reznor85 Regular

|
Geplaatst: Wo Sep 17, 2008 7:42 pm Onderwerp: |
|
|
zeker een interessante melding. Mooi ook dat je na zoveel jaren nog een duidelijk beeld hebt van wat je zag. Ben benieuwd wat mensen er van zeggen. Ook dit lijkt me weer een mooie gebeurtenis om mee te maken. _________________ "Show yourself" |
|
| Terug naar boven |
|
 |
vailixi Regular

|
|
| Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Ma Sep 22, 2008 6:36 pm Onderwerp: |
|
|
Ik zag een vliegende driehoek, met zijden van zo'n vier meter lengte, op zo'n 60 meter afstand. Het vliegtuig op die foto lijkt er totaal niet op. |
|
| Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Ma Sep 22, 2008 7:58 pm Onderwerp: |
|
|
Het lijkt veel wat bij het onderwerp
"Mannen zien driehoekig schip boven Scheemda"
op de foto met erboven de tekst
"Hieronder een impressie van het object, aan de hand van de omschrijving door de getuigen."
op deze webpagina
http://niburu.nl/index.php?articleID=19122
is te zien. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
vailixi Regular

|
Geplaatst: Vr Sep 26, 2008 7:35 pm Onderwerp: |
|
|
| awreijersenvanbuuren schreef: |
Ik zag een vliegende driehoek, met zijden van zo'n vier meter lengte, op zo'n 60 meter afstand. Het vliegtuig op die foto lijkt er totaal niet op. |
http://www.ufoevidence.org/videos/footage/Munich1984-C.wmv meer zoiets? |
|
| Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Vr Sep 26, 2008 8:38 pm Onderwerp: |
|
|
De vorm klopt wel ongeveer alleen de kleur was erg donker van het vliegende voorwerp dat ik zag en het was wat platter. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jpht64 Regular

|
Geplaatst: Za Sep 27, 2008 10:26 am Onderwerp: |
|
|
In de zomer van 1988 zagen een tiental mensen een soortgelijk object boven de binnenstad van Arnhem.
Dit werd omschreven als een enorm plat en driehoekig plateau met hele vaag schijnende lampen wat zich traag voortbewoog, het tekende zich heel spookachtig af tegen de donkerblauwe hemel van de nacht (+ - 24:00u ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|