.:: UfoPlaza ::. Forumindex    RegistrerenRegistreren   ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen   

Zwarte streep op de maan.
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    .:: UfoPlaza ::. Forumindex -> vt - Waarnemingen in Nederland & België
 Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
hylke
Newbie
Newbie

BerichtGeplaatst: Zo Apr 01, 2007 9:29 pm    Onderwerp: Zwarte streep op de maan. Reageren met citaat

Ik sta buiten wat te praten en tot mijn verbazing zie ik heel duidelijk een zwarte streep op/voor de maan.
ik roep kijk eens naar de maan! vervolgens ziet ut vriend van me het ook.
een duidelijke zwarte streep op de maan die hem in 2e deelt.
ik denk dat het nog geen 4 seconden was.
hij was er, en toen meteen weer weg.
ik zag geen vliegtuig in de buurt. condens was het niet want die streep was in eens helemaal weg.dus niet dat hij langzaam minder werd maar ineens was hij er, en meteen weer weg.
Het leek heel duidelijk dat het bij de maan was.
heel dichtbij.
soort schaduw ofzo Confused
nu wil ik hier net neer gaan zetten zondag 1 april 2007.
dan lijkt het weer zo'n 1 april grap.
Maar ik heb het echt gezien !!
zijn er meer mensen die dit gezien hebben ??? of al eens eerder ???

Hylke

EDIT: was tussen 21:30 - 21:45 uur.
streep ging van boven schuin naar beneden.

Laatst aangepast door hylke op Ma Apr 02, 2007 3:24 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JeeBee
Site Admin
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo Apr 01, 2007 9:45 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Door de bank genomen gaat het hierbij om snel verdwijnende contrails van verkeersvliegtuigen.
Ik zou geen andere verklaring weten.

paps
Die Hard
Die Hard

BerichtGeplaatst: Zo Apr 01, 2007 10:20 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Lijkt me ook niet dat ze een dikke vierbaansweg hebben aangelegd op de maan. Laugh

Ik heb geen idee, ik sluit me bij Jan aan....

The one thing that I think we’d all agree is that, on the day that it is finally proved, if that day comes, that we are not alone in the Universe and that we share the Universe with other civilizations, on that day, this world will change forever. (Nick Pope in Shoreline)
-----
"Ik heb altijd gezegd, ik kan u wel zeggen wat het níet is, maar ik kan u niet zeggen wat het wél is." (Gen.Maj.de Brouwer in Shoreline)
----
Hij die een oordeel heeft, is opgehouden met denken. (Erwin Noorman) :p
Terug naar boven
base
Die Hard
Die Hard

BerichtGeplaatst: Ma Apr 02, 2007 9:37 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Deze melding heb ik vaker gehoord, ook hier op Ufo-plaza. Ook blokvormen worden gemeld. Interessante verschijning! En condens verdwijnt toch niet ineens, of kan dat wel?
paps
Die Hard
Die Hard

BerichtGeplaatst: Ma Apr 02, 2007 9:56 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier kun je even kijken hoe de maan er bij staat:

http://membres.lycos.fr/yanu/media/webcam/moon.htm

The one thing that I think we’d all agree is that, on the day that it is finally proved, if that day comes, that we are not alone in the Universe and that we share the Universe with other civilizations, on that day, this world will change forever. (Nick Pope in Shoreline)
-----
"Ik heb altijd gezegd, ik kan u wel zeggen wat het níet is, maar ik kan u niet zeggen wat het wél is." (Gen.Maj.de Brouwer in Shoreline)
----
Hij die een oordeel heeft, is opgehouden met denken. (Erwin Noorman) :p
Terug naar boven
hylke
Newbie
Newbie

BerichtGeplaatst: Ma Apr 02, 2007 1:16 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

het was een hele rechte streep en hij verdween in een keer. 2 a 3 seconden was het en toen meteen weg.
condens van een vliegtuig gaat niet in een keer weg, dat kan niet.
Terug naar boven
JeeBee
Site Admin
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma Apr 02, 2007 8:54 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is wel de meest logische verklaring, maar ik ruil m'n mening graag in voor een betere.
thijo
Die Hard
Die Hard

BerichtGeplaatst: Za Mei 12, 2007 9:42 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Als ik me niet vergis is er een Russisch object of ouder ruimtetuig of Russisch onderdeel van een toestel net teruggekeerd naar de aarde in april - ik kan me vergissen maar meen mij dat te herinneren van de wereldpersberichtgevingen - en het passeerde misschien net...maar dat kan afhankelijk zijn van je positie op de aarde. Misschien was het dat...4 seconden...zou eventueel kunnen...en daar het ondertussen al heel dicht bij de aarde was leek alles groter !? Het overdekte dus gewoon een deeltje van de maan gezien vanaf dit perspectief. Klinkt het gek ? Ik ben het niet zeker maar misschien is dit een mogelijke verklaring ? Contrasterend tegenover een zeer lichtgevende maan, zou het tuig dus kortstondig of 4 seconden zeer donker moeten overkomen. Het is maar een idee, maar ik zeg niet dat het het juiste is. Misschien kan je die DATA opsporen ?
Terug naar boven
thijo
Die Hard
Die Hard

BerichtGeplaatst: Za Mei 12, 2007 9:52 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

nb : Langs de andere kant..als het een lange streep was die inderdaad de maan als het ware in twee verdeelde...en werkelijk scherp, dan moeten we toch een andere oplossing zoeken vermoed ik. Was de maan werkelijk als het ware in 2 verdeeld ? Dat moet je je nog es proberen te herinneren. Was het geen kortere streep ? Optische illusies bestaan ook. Onze ogen houden ons soms voor de gek..en zeker als de zaken in enkele seconden veranderen. Maar als die streep lang, scherp en smal was,kan je beter astronomen contacteren. Die weten dan misschien wel meer over het fenomeen. Een kabel waar je net onder stond zal het wel niet geweest zijn Poke Tounge
Terug naar boven
thijo
Die Hard
Die Hard

BerichtGeplaatst: Za Mei 12, 2007 10:07 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

nb 2

je zei..er was geen vliegtuig..of je hoorde er geen...maar je sprak wel van EEN SOORT SCHADUW OF ZO..en in dat geval zou het eventueel wel kunnen dat het een terugkerend deel van een ruimtetuig of een heel ruimtetuig was...en vooral..blijkbaar was het ook slechts 2 seconden ! Dus ...het is ver weg en passeert tussen aarde en maan, maar dichter bij de aarde... en je hoort geen vliegtuig...maar anderzijds kan een voorbijtrekkend of dalend ruimtetuig inderdaad in 2 seconden een SOORT SCHADUW vormen ! Maar ...het is maar een mogelijkheid dat ik voorstelde. Ik laat alles natuurlijk OPEN.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    .:: UfoPlaza ::. Forumindex -> vt - Waarnemingen in Nederland & België Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: